FAQ - Pitanja i odgovori

Na ovoj stranici naći ćete postavljena pitanja od strane sudionika, kao i odgovore na ista. Identitet osobe ili tima koji postavlja pitanje neće biti objavljen. Pitanja se postavljaju na e-mail adresu: natjecaj@hrvatskidomvukovar.hr

Kako najaviti sudjelovanje u natječaju koje se obavlja na briefingu koji nije obavezan? I zašto je najava uopće potrebna? Da li se to odnosi samo na pozvane autore i trebaju li nepozvani autori najaviti sudjelovanje?

  • Najava sudjelovanja na informativnom sastanku je do 25. 05. 2017. zaključno 16 h. Najava sudjelovanja se vrši elektroničkom poštom. Poruku je potrebno nasloviti „Viz. Id. Vukovarski vodotoranj – Informativni sastanak“. U tekstu poruke navesti ime autora + autorskog tima, broj telefona i/ili mobitela autora koji najavljuju svoje sudjelovanje na informativnom sastanku. E-mail se šalje na adresu: natjecaj@hrvatskidomvukovar.hr
  • Najava je potrebna kako bismo na dan Informativnog sastanka, znali broj sudionika, mogli provjeriti ukoliko netko kasni ili možda treba pomoć oko smjernica.
  • Poziv na informativni sastanak se odnosi na sve sudionike, bez obzira bili oni pozvani ili ne. Informativni sastanak je prilika da uz vodstvo posjetite Vukovarski vodotoranj te se malo bliže upoznate s lokacijom i temom natječaja.

Interesira me ova slika predstavljanja vodotornja..Što osoba koja to osmisli mora uraditi tj.napraviti..U vidu vizualne slike? Opisa u riječima tekstualnom obliku? Crtež? Može li kandidat biti osoba mlađa koja ima smisao u tom kontekstu.. Može li detaljnije o tome?

  • Tema natječaja je izrada Idejnog rješenja vizualnog identiteta Vukovarskog vodotornja. Vizualni identitet bi se trebao sastojati između ostalog i logotipa koji bi u svom oblikovanju trebao uključiti i tekstualno ime/imena definirana u natječajnoj dokumentaciji.
  • Točne stavke kako prezentirati rješenje također se nalaze u raspisu, kao i u podstranici prezentacija.
  • Kandidat naravno može biti mlađa osoba - sudjelovanje nije dobno ograničeno.

Molim odgovor na temu što se zapravo traži na ovom natječaju? Tj. što se smatra pod pojmom vizualni identitet? U projektnom zadatku koji je postavljen online, traži se dizajn logotipa vukovarskog vodotornja, zajedno s tipografijom, definiranim bojama i primjenama istog na različite načine, no po postavljenim pitanjima ostalih kandidata i odgovorima sa informativnog sastanka, kao i tematici razgovora, gdje se nije spominjalo ništa o logotipu, nisam dobio dojam da je o tome riječ, više mi se činilo kao da se traži neko arh. riješenje ili nešto drugo sl.

  • Tema natječaja je izrada Idejnog rješenja vizualnog identiteta Vukovarskog vodotornja. Identitet bi trebao biti baziran na znaku i/ili logotipu kojeg radi jednostavnije prezentcije trebate prezentirati na raspisom predviđeni način.
  • Natječajem se ne traži arhitektonsko rješenje. Neke elemente u interijeru moći će se interpretirati na temelju vizualnog identiteta, ali to nije tema ovog natječaja. Prema raspisu su definirane točne stavke prema predajnim stranicama, opisane i na ovoj internet stranici u sklopu podstranice Prezentacija
  • Pitanja i odgovori na informativnom sastanku, bili su usmjereni na način aplikacije i primjene identiteta, koji će biti jednim djelom usko vezan uz sam objekt tj. na eksterijer i interijer objekta. Od vas se natječajem traži da kreativno promislite i oblikujete vizualni identitet koji će biti sjedinjen konceptualno i oblikovno s Vukovarskim vodotornjem. On je osnova za sve oblikovne interpretacije i interakcije u prostoru, tiskanim i digitalnim materijalima. Koliko ćete vaš koncept otvoriti i predvidjeti/prikazati njegovu aplikativnost na različite situacije u objektu i/ili komunikacijskim sredstvima (npr. plakat, ulaznica, suvenir) prepušteno je vama na odluku.

Nisam bio u mogućnosti doći na informativni sastanak, a ne vidim nigdje u tekstu natječaja, zanima me koji točno tekst treba pisati uz dizajniran vodotoranj? "Vukovarski Vodotoranj" i kao slogan "Simbol Hrvatskog Zajedništva"?

  • U sklopu dokumentacije je i Projektni zadatak. U njemu je točno definirana terminologija; skraćeni, puni naziv, engleska i hrvatska varijanta.
  • Projektni zadatak dostupan je na početnoj stranici natječaja kao i na linku ovdje.

Treba li uz elektronski zapis predati i printeve A3 formata? Zašto je uvjet 3 mm napusta?

  • Predaja je isključivo u elektronskom obliku i nije potrebno predavati isprint.
  • Po završetku natječaja napraviti ćemo izložbu pristiglih radova. 3 mm napusta je specificirano kao standard za print zbog vizuala koje ćete možda pozicionirati u margo.

Zainteresiran sam za sudjelovanje na natječaju. Nazalost, tek sam sada vidio natječaj i propustio sam informativno predavanje + iz Zagreba sam. Je li moguce i dalje sudjelovati na natječaju?

  • Poštovani, naravno da je moguće da sudjelujete u natječaju.
  • Sudjelovanje na informativnom sastanku nije bilo obavezno.

Molim Vas za točne tekstualne podatke koji će biti na listovnom papiru, kuverti, posjetnici...radi dizajniranja istih...

  • Za potrebe izrade idejnih rješenja slobodno koristite generičke podatke. Ukoliko ne želite promišljati o podatcima, slobodno preuzmite podatke s memoranduma / posjetnice / kuverte koje imate pri ruci.

Može li na natječaju sudjelovati i onaj tko se nije stigao prijaviti do 25. 05. 2017.?

  • Ovo je pitanje odgovoreno ranije, informativni sastanak nije bio obavezan, i da, naravno da možete sudjelovati ukoliko niste bili na sastanku.

Zbunjuje napomena koja glasi: Radovi označeni imenom autora ili nekim "drugim prepoznatljivim znakom koji odaju identitet autora" neće biti razmatrani. Znači li to da autori koji imaju svoj dizajn-rukopis, koncept ili stil, nisu se potpisali pod rad kao što traže propozicije, međutim njihovi radovi neće biti razmatrani?

  • Napomena se ne odnosi na dizajn-rukopis

Možemo li znati tko su pozvani autori, timovi ili agencije, jesu li i njihovi radovi anonimni za ocjenjivanje?

  • Identite pozvanih autora / timova / agencija će biti objavljeni pri objavi rezultata.
  • Pozvani autori / timovi / agencije su pred ocjenjivačkim povjerenstvom anonimni i ravnopravni sa svim autorima koji pošalju svoje radove

U projektnom zadatku se traži, citiram: "U slučaju tipografije potrebno je naglasiti i način licenciranja." Molio bih objašnjenje.

  • Na prezentacijskom listu, gdje navodite ime tipografije koju koristite, navedite i da li je za korištenje potrebno licenciranje ili je dostupna za besplatno korištenje (Google fonts i sl.) Također, navedite i autora / naziv slovolivnice koja licencira tipografiju.

Može li u mapi biti više od 20 stranica ili plus 5 koje ocjenjivačko povjerenstvo ne mora pogledati, osim ako je rad nagrađen pa mu je to dodatna potvrda kvalitete ili će takav rad biti isključen iz natječaja?

  • Definiran je minimalni broj stranica, definiranih 8 će sigurno biti pregledano pri žiriranju. Stranice 8-20 će biti pogledane, ukoliko vremenski okvir kod žiriranja to dozvoli.
  • Radovi s manje od 8 stranica će biti isključeni iz natječaja.
  • Radovi s više stranica od 20 će biti isključeni iz natječaja.

Može li "koncept, objašnjenje ideje" biti print na formatu A4 u 7 kopija za sve članove ocijenjivačkog povjerenstva ili je i to jedna stranica u mapi do 20 stranica?

  • Prezentacija i žiriranje je digitalnog karaktera. Iz tog razloga u raspisu nije zahtjevan ispis. * Nema potrebe za slanjem printanih materijala, pa ni koncepta u nakladi od 7 primjeraka.

Kako će ocjenjivačko povjerenstvo imati pregled i usporedbu svih pristiglih radova ako nemaju print?

  • Zaključni dio prezentacije će sadržavati sve pristigle prijedloge logotipa u pozitivu usporedno na određenom broju prikaza ovisno o broju pristiglih radova.

Za slučaj tehničke greške, da se datoteka ne može otvoriti, printevi su uvijek vjerodostojan dokument koji to može nadomjestiti...može li se poslati mapa u elektronskom i print mediju?

  • Uvjerite se da se datoteka može otvoriti prije slanja.
  • Prema raspisu zatražena je predaja samo digitalnih datoteka. Možete poslati i isprint mape, ali ona neće biti uzeta u obzir kod žiriranja.

Rad poslan poštom s povratnicom ili preporučeno mora imati adresu pošiljatelja. Obična pošiljka ne, ali kako ćemo biti sigurni da je poslani rad zaprimljen i uključen u natječaj?

  • Proces zaprimanja i žiriranja je odvojen. Sukladno tome pošaljite vaš rad bilo kojim načinom.

Znači li da na vanjskoj omotnici poštanske pošiljke može biti adresa pošiljatelja koja će prije žiriranja biti uklonjena i rad se može poslati s povratnicom, te neće biti diskvalificiran? Također, prijavnica i potvrda autorstva su priloženi uz CD u zatvorenoj i ničim označenoj omotnici?

  • Tako je. Slobodno pošaljite rad s povratnicom s informacijom o pošiljatelju s vanjske strane. Rad neće biti diskvalificiran ukoliko bude slan s povratnicom.
  • Omotnica s prijavnicom, potvrdom autorstva i isprintom prve stranice mora biti s vanjske strane prazna i ničim označena.
  • Obratite pažnju da predaja rada/ova funkcionira na način da šaljete vanjsku kuvertu koja sadržava odvojeno CD/USB i zasebno kuvertu u kojoj se nalaze prijavnica, potvrda autorstva i isprint prve stranice prezentacije.
  • Svi pristigli radovi će biti zavedeni pod internim brojem u procesu zaprimanja.

Tražim materijale arhitektonskog rješenja koje smo gledali na sastanku. Molim Vas, možete li mi poslati web linkove na njih?

  • Poštovani link se nalazi na stranicama grada Vukovara ili na slijedećem linku.

Postoji li neki određeni datum do kojeg se mora najaviti sudjelovanje na natječaju? (npr, autori koji nisu bili prisutni na brifingu)

  • Nije potrebno najavljivati sudjelovanje. Sudjelovanje na natječaju potvrđuje se slanjem natječajnog rada.

Smije li na kuverti, u kojoj se nalazi natječajna dokumentacija, pisati ime autora/pošiljatelja - da ga ne biste zbog toga isključili sa natječaja? (ako se pošta šalje HP expresom, mislim da ti podaci moraju biti...)

  • Na vanjskoj kuverti mogu se nalaziti informacije o pošiljatelju, ali na unutarnjoj kuverti u kojoj se nalaze prijavnica, potvrda autorstva i isprint prve stranice prezentacije ne smije biti nikakvog znakovlja.

Zanima me, s obzirom da je jedan od kriterija prepoznatljivost i razumljivost ponuđenog rješenja u odnosu na sadržaj da li je bitno u nekom stiliziranom obliku u logotipu koristiti sam vodotoranj/njegovu stiliziranu siluetu (pogotovo s obzirom na njegov prepoznatljiv izgled), ili je otvorena mogućnost sasvim drugačijeg pristupa? - Pretpostavljam da je na autoru da to odluči, ali me svejedno zanima da li je poželjno koristiti upravo vodotoranj u logotipu, a u slučaju drugačijeg pristupa sami preuzimamo "rizik"?

  • Ocjenjivačko povjerensto nema unaprijed formiran stav o poželjnim i/ili manje poželjnim elementima koji bi se mogli pojaviti na pristiglim rješenjima.
  • Prijavom rješenja (sadržavalo ono vodotoranj ili ne) ne bismo klasificirali preuzimanjem "rizika", već "prilikom" da upravo vaše rješenje bude odabrano i nagrađeno na natječaju.

S obzirom na to da se radi u simbolu hrvatskog zajedništva, kako gledate na korištenje općepoznatih elemenata hrvatskog vizulnog identiteta (tvz "kockice) u logotipu, kako ga koristi Boris Ljubičić? Ili korištenja karakterističnih boja?

  • Vi kao autor imate slobodu koristiti bilo koje oblike i/ili boje. Ocjenjivačko povjerensto nema unaprijed formiran stav o poželjnim i/ili manje poželjnim elementima.

S obzirom da je jedna od namjena novog identiteta i da pošalje jasnu poruku stremljenja Vukovara prema budućnosti pretpostavljem da je i jedan od izazova u ovom zadatku - kako istodobno iskomunicirati i prošlost/hrvatski otpor te budućnost i antiratnu poruku/toleranciju u istom radu?

  • Vi kao autor rada imate slobodu interpretirati projektni zadatak na način kako ga vi vidite i u sklopu njega staviti naglasak na sve aspekte zadatka jednako ili fokus raspodijeliti na način na koji vi mislite da je svrsishodno.

Htio bih Vas pitati u vezi opsežnosti table subjekata, tj. brojnosti simbola (wc, suvenirnica, caffe, podij) - koliki broj odprilike bi bio zadovoljavajući?

  • Za tablu subjekta možete odabrati nazivnu tablu, dio signalistike, orjentacijsku tablu... Pošto je ovo idejno rješenje, ono bi trebalo dati uvid u moguće izvedbeno rješenje i način aplikacije identiteta na tom vidu komunikacije.

U vezi prilaganja više rješenja - da li biste željeli da ih priložim na različitim CD-ima ili mogu i na istome CD-u s naizvljem: "NatječajniRad1, NatječajniRad2, NatječajniRad3".

  • Prema definiranom u raspisu natječaja, ukoliko autor ima više od jednog rješenja, ona se šalju odvojeno kao zasebni radovi. Što znači da svaki rad mora biti individualno kuvertiran zajedno s pratećom dokumentacijom (prijavnica/potvrda o autorstvu/isprint prve stranice prezentacije)

Zanima me da li se pod rokom prijave podrazumijeva da je rad fizički kod vas do 27.6. ili vrijedi da je žig pošte nekog datuma prije tog dana (iako pošiljka ne mora stići točno do 27.6.?

  • Prema raspisu, na natječaj se primaju radovi koji stignu do 27.06. / 16:00. Žig pošte je nebitan i svi radovi koji stignu poslije 27.06. iza 16:00, biti će diskvalificirani.

Zanima me hoće li radovi biti razmatrani ukoliko budu poslani kao preporučena pošiljka u ponedjeljak, 26.6., ali iz nekog razloga ne budu dostavljeni nakon krajnjeg roka.

  • Prema raspisu, na natječaj se primaju radovi koji stignu do 27.06. / 16:00. Žig pošte je nebitan i svi radovi koji stignu poslije 27.06. iza 16:00, biti će diskvalificirani.